Gofry idealne

Hej,

Po dość długiej nieobecności, jestem i mam coś super.
Długo szukałam idealnego przepisu na ciasto do gofrów , które smakuje tak jak te nad morzem, bo tam są zawsze idealne, chrupiące, puszyste... po prostu pyszne!
I znalazłam , dzięki www.mojewypieki.com
są takie jak marzenie, z ulubionymi dodatkami to poezja.



Składniki:

2 szklanki mąki pszennej, 
2 szklanki mleka,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
 szczypta soli,
 1 - 2 łyżki  cukru, ja dałam miód 
1/3 szklanki (80 ml) oleju słonecznikowego, 
2 jajka (żółtka oddzielone od białek)
Gofrownicę rozgrzać do odpowiedniej temperatury.
W większym naczyniu zmiksować mąkę, mleko, proszek do pieczenia, sól, cukier, olej i żółtka (np. blenderem). Białka ubić na sztywną pianę i bardzo delikatnie wymieszać z ciastem.
Porcję ciasta przelać do rozgrzanej gofrownicy i piec  do rumianego koloru i chrupkości. Studzić na kratce. Podawać z bitą śmietaną lub z ulubionymi dodatkami.

Komentarze

Popularne posty